Ez az Informatika II tantárgy gyalázat. A kérdést se értem. Oké, ez egy dolog, mert nem voltam bent hétről hétre. De nem is tanítottak semmit gyakorlaton! Akkor mit várnak? Hogy magamtól rájövök? Mert Info1-nél mákom volt, mert értettem azokhoz a dolgokhoz, de itt már programozás van és még az alapokat se mondták el.
Gyalázatos az informatika tanszék a Széchenyi Egyetemen! Kedvem lenne tüntetni ellenük. Azzal is többet érnék el, mint hogy itt ülök, bámulom a programot, és fogalmam sincs mit kezdjek vele.
Első gyakorlaton rögtön azt várták el, hogy írjunk egy programot. Megjegyzem semmi felvezetés, vagy semmi. Sőt! Egyből kis zh-val indítottak. Pont olyan szögben ültem, hogy rá tudtam látni az eredményeket vizslató "tanár" monitorjára. Hát mit mondjak. Röhögött, sőt, odahívta a társait, hogy együtt nevessék ki szegény diákot. Durva, hogy mik történnek itt. Semmi közös gyakorlás, nuku magyarázás. Ha problémád van, tedd fel a kezed, aztán elmondjuk.
Nem csoda, hogy fogyni kezdtek a hallgatók a hetek során. A 6.héten odaáig jutottunk, hogy nagyjából 900 hallgatóból, akik felvették ezt a tárgyat (már ez is brutális adat, de a java most jön), cirka 450 volt bent a heti gyakorlaton, akik közül kerekítve 320-an 0 pontosat írtak. Kérdem én úgy vélem jogosan: tényleg mi vagyunk a hülyék? Ennyi ember nem tévedhet. Itt a probléma gyökerénél (vagyis inkább azoknál a gyökereknél) kell keresni a gondot, ami pedig a tananyag leadása.
Pénteken a vonatra várakozás közben (na igen, az, hogy mennyit késett a vonat, kinek a hibája miatt, az már egy másik kérdés) megismerkedtem pár szintén az egyetemre járó gépésszel. Az egyik srác mesélte, hogy az Info1-et háromszor vette fel, az Info2-t pedig most csinálja másodszor. Ő is beleesett az örök körforgásba, amiből nem lehet kijutni ebben az intézményben.
Holnap 1.nagy zárthelyi. Emelt fővel és büszkén fogok bukni egy hatalmasat.

A bejegyzés trackback címe:

https://kidsorozatok.blog.hu/api/trackback/id/tr445140018

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ratzler Dávid 2013.04.03. 19:13:06

Én ilyenkor úgy fogom fel a dolgot, hogy egyrészt 900 diák az sok azt le kellene redukálni jóval kevesebbre, ez az egyik oka ennek,hogy miért így tanítják. A másik pedig hogy a probléma megoldó képességedet ez növelni fogja, hiszen amit "tanítanak" édes kevés és neked kell összebogaráznod különféle helyekről hogyan is van ez, egy kis kutató munka. Szóval probléma megoldás, erről szól a mérnöki munka nem igaz? Ha ez nem megy nem lehetsz jó mérnök, sokaknak nem is megy,ők elbuknak más fele mennek, de ha te igazi jó mérnök szeretnél menni, megoldod. Nekem is volt ilyen tárgyam szintén infó lövésem se volt a dologhoz, semmit nem magyaráztak el kb de megoldottam a végén hibátlan zh-kat írtam és programozni is szeretek, csapat munka vagy saját magam néztem utána segítséget kértem a tanártól ez meg ez hogyan van stb, semmi sem lehetetlen Dávid. Szóval ne csüggedj le ha ilyen helyzetbe kerül ez csak erősít és fejleszt, hogy a diplomád ne csak egy darab papír legyen hanem érj is vele valamit.

Dark.Lion 2013.04.03. 19:44:04

Először is köszönöm, hogy végigolvastad. :)
Azért szerintem az alapokat illene lefektetni, utána már lehetne adni nehezebb feladatokat, amiknek tényleg utána kellene járni. A szortírozást pedig ne ennél a tantárgynál csinálják, hiszen vannak más, könnyebben buktatható lehetőségek is. Ha nem tudnak mit kezdeni a 900 diákkal, akkor pedig ne hirdessenek meg ennyi helyet.
De ez csupán az én véleményem. Ahány ember, annyi szemlélet. És én ezt tiszteletben is tartom, ahogy a te véleményedet is. :)
süti beállítások módosítása